Fisksätra IF grundades år 1975 med fotboll som sin primära verksamhet. Under de senaste åren har föreningen expanderat och blivit en mångsektionsförening genom att inkludera boxning och gymnastik. Med en medlemsbas större än någonsin tidigare planerar föreningen att snart utöka med ytterligare två sektioner, nämligen basket och futsal.

Fisksätra IF

Ledstjärnorna är

• Alla får vara med – Vi bedriver en idrottsförening utifrån barnens villkor, deras förutsättningar och ambitionsnivåer.

• Solidaritet – Vi stöttar och ställer alltid upp för varandra. Kamratskap skapar identitet, trygghet och tillhörighet.

• Glädje – Grunden för all barn- och ungdomsport utgår ifrån omtanke om människan. I en positiv miljö, där man tar hänsyn till barnets mognad och behov, finns det goda förutsättningar för att de ska kunna utvecklas idrottsligt och socialt.

• Stimulans – Träningen ska så ofta som möjligt presentera sporten.  Det är genom spelet barn och ungdomar lär sig att förstå sportens grundläggande idé.

Vår målsättning

Vår målsättning idag är knäcka de siffrorna genom att bedriva  allomfattande verksamheter.

Vi vill ta hand om barnen när de tar sina första staplande steg i föreningen, för att sedan ta det vidare i en pedagogisk, glädjefylld och utvecklande tid under ungdomsåren, för att dem till sist ska kunna landa i vår blivande seniorverksamhet eller ha någon annan sort av involvering i föreningen.