Kallelse till Fisksätra IFs årsmöte

2018-02-14 11:00
Som medlem i Fisksätra IF önskas du välkommen till årsmöte onsdag 14 mars kl 18.00
  • Uppdaterad: 2018-04-26 13:09

Vid årsmötet har du som medlem möjlighet att ta del av föreningens verksamhetsberättelse, verksamhetsplan och budget. Det är du som medlem som på årsmötet röstar fram styrelsens ledamöter och godkänner styrelsens arbete med budget och verksamhetsplan.

För de medlemmar som är barn är det en förälder, en målsman som representerar medlemmen på föreningens årsmöte.

Dag: onsdag 14 mars.
Tid: 18.00-20.00.
Plats: Fisksätra Folkets Hus, Brantvägen 1B.

Ingen föranmälan behövs.

Motioner ska vara inskickade till styrelsen senast fyra veckor innan årsmötet. Handlingar till årsmötet kommer att finnas tillgängliga under och en vecka innan årsmötet. Vill du ta del av dessa handlingar i förväg mejlar du till This is a mailto link.

Kontaktperson för valberedningen är Ulrika Ingross,e-post: This is a mailto link.

Vad är en styrelse?
En styrelse är en grupp av personer som under ett årsmöte utses att ansvara för föreningen. En person som är delaktig i en styrelse kallas styrelseledamot.

Vad är ett årsmöte?
Medlemmarna i föreningen kallas till årsmöte en gång varje år för att diskutera och bestämma det som är viktigt. På årsmötet ska föregående års bokslut, verksamhetsberättelse och budgeten för kommande år redovisas.

På ett årsmöte väljs även en styrelse som ska leda föreningen och en valberedning som ska ta fram lämpliga kandidater till nästkommande årsmöte. Valberedningens arbete börjar direkt efter årsmötet och avslutas på nästa årsmöte då kandidaterna presenteras för val.

Medlemmar kan också skriva motioner och skicka dessa till styrelsen. Detta kan göras under hela året fram till senast fyra veckor innan årsmötet. Styrelsen kan också skriva en motion men då kallas den för proposition. Alla motioner och propositioner som kommer in i tid måste behandlas på årsmötet. Årsmötet ska utlysas en viss tid i förväg, enligt vad som står i stadgan.

Utamrkt_forening_Webb-172x110

SAMARBETEN