Vår filosofi

1. Beteende

2. Fotboll

Vår slogan sammanfattar vår tilltro till att utöver fotbollsfärdigheter, fostra karaktär och ansvar hos våra unga spelare är avgörande för deras framgång, både på och utanför planen.

Inkludering

Vi prioriterar att skapa en trygg och inkluderande miljö där alla barn och ungdomar får möjlighet att trivas och utvecklas. Hos oss är dörren öppen för alla, oavsett tidigare erfarenhet eller nivå, och tillsammans strävar vi efter gemensam och individuell utveckling.

Individuell utveckling

Vi ser ungdomsfotboll som en individuell sport som utövas i kollektiv. Vår filosofi är att utveckla individerna först och främst. Därför spelar vi inte med taktiska direktiv och spelmönster, utan istället fokuserar vi på att förbättra spelarnas färdigheter med att jonglera intentioner och beteenden på planen. Vi ser till att varje barn spelar på en nivå som passar dem, vilket hjälper dem att känna sig kompetenta och självsäkra. Detta är grundläggande för oss när det gäller att skapa en miljö där de vill fortsätta utvecklas och utforska olika aspekter av spelet.

Föräldrasamarbete

Vi välkomnar och uppmuntrar föräldrarnas engagemang i våra barn och ungdomars fotbollsresor, men vi ber också att föräldrar tar avstånd och förstår att vi inte är ett föräldrakooperativ. Vårt fokus är att utveckla spelarna på planen och i deras karaktär. Fotbollsutbildningen och instruktionerna på träningar och matcher är tränarnas ansvar. Vi uppskattar föräldrarnas support och uppmuntran från läktaren.

Internationella relationer

I vår verksamhet strävar vi efter att etablera starka partnerskap med klubbar över hela Europa. Genom detta samarbete vill vi berika vår verksamhet med nya perspektiv, tankesätt och ideologier och ta oss till nästa nivå. Med vår nystartade verksamhet så har vi senaste 2 åren påbörjat samarbeten med SK Slovan Bratislava (SK), Internazionale FC (IT) och Legnano FC (IT) som vi ser fram emot att förbättra årligen.

Learn more

This is a paragraph. Writing in paragraphs lets visitors find what they are looking for quickly and easily.

Learn more

Cuper

Vi erhåller inbjudningar till högkvalitativa cuper och träningsläger med ett långsiktigt perspektiv, vilket möjliggör att vi kan skapa ett årligt evenemangsschema för alla våra årskullar.

Kunskapsutbyte

Vi har möjligheten att ta del av klubbars utvecklingsplaner och ideologier för foundation phase (U7-U12). Detta ger oss värdefull inblick hos andra klubbar.

Möjligheter för spelare

Vi strävar efter att inleda spelutbyten där våra framstående ungdomsspelare har möjlighet att delta i cuper och ta del av internationella klubbar och deras verksamheter.

Tillsammans skapar vi den roligaste lärande miljön för våra barn och ungdomar