Vår metodik

Innovativa

Vi har alltid strävat efter att vara i framkant när det kommer till fotbollsutbildning för barn och ungdomar. Vi tror på att ständigt utveckla och förbättra våra träningsmetoder för att skapa kompletta och anpassningsbara spelare.

CLA
The Constraints Led Approach

Vi har omfamnat CLA, som står för "The Constraints Led Approach", som en central del av vår träningsfilosofi. CLA fokuserar på att utmana spelare genom att skapa begränsningar och situationer som kräver kreativa lösningar. Genom att använda olika träningsbegränsningar och anpassa övningar för olika åldersgrupper och färdighetsnivåer, främjar vi inte bara spelarnas tekniska färdigheter utan också  deras förmåga att självorganisera sig på planen.

Variation och anpassning

Vi tror på att träning inte bara bör äga rum på gräsmattan. Därför tränar vi barfota och spelar streetfotboll på olika planer och underlag. Denna variation kräver att spelarna anpassar sig till olika förhållanden, vilket förbättrar deras bollkontroll och kreativitet samt stärker deras koordination och muskelminne.

Atletisk utveckling

Vi strävar efter att forma atleter med koordinatoriska grundläggande färdigheter. I vår träning integrerar vi gymnastik, sprintövningar och multisport. Vi tror fast att solida atletiska färdigheter utgör basen för en framstående fotbollsspelare.

Dans

Rörlighet, balans, koordination, styrka, uthållighet

Gymnastik

Flexibilitet, core-styrka, smidighet, kroppskontroll, explosivitet